Nějaké otázky?+420228880486

filtry

  • Velikost
    Obuv
    36 37 38 39 40 44 46 47
  • Barva
  • Cena
    Od:
    Do:

OK

Dr. MARTENS

filtry Třídit podle

Třídit podle


1507621552_dr-martens-logoO značce Dr. Martens

Dr. Martens se hodí k lidem, kteří mají svůj individuální styl, ale sdílí společného ducha – autentickým charakterům, kteří si umějí stát za svým. Lidem, kteří se dokáží hrdě vyjádřit. Lidem, kteří se liší.

Na stylistické úrovni jednoduchá silueta Dr. Martens umožňuje nositelům přijmout je jako součást vlastního individuálního a výrazného stylu; na praktické úrovni jsou díky své odolnosti a komfortu, který nabízí, ideální pro tvrdý a nehostinný svět ulice a pouliční módy; a nakonec, na emocionální úrovni, symbolizují pevný postoj a odhodlání.

Nebylo tomu tak ale vždy. Dr. Martens byla původně skromná značka pracovních bot, které se jednu dobu prodávaly jako obuv pro práci na zahradě. Jak se tedy stalo, že se tato užitková obuv proměnila na jednu z nejvýraznějších módních ikon moderní éry? Je to zajímavý a neobyčejný příběh...

Začíná v roce 1901, v obuvnické rodině Griggsových z malého městečka jménem Wollaston v kraji Northamptonshire v Midlands. Rodinný podnik se nacházel v samém srdci anglického obuvnického průmyslu a po šest desetiletí si výrobky od Griggsů získávaly vynikající pověst jako solidní a odolné pracovní boty.

Bez sebemenšího varování nebo úmyslu, si boty Dr. Martens oblíbili členové původních multikulturních skinheads – kteří tak dávali hrdě najevo svou příslušnost k britské pracující třídě. Krátce nato se prvním skutečně populárním propagátorem značky stal Pete Townshend z kapely The Who, který je nosil jako symbol hrdosti na dělnický původ i vzdoru. Tak se stalo, že první generace skinheads a Townshend změnili historický kurz směřování značky od funkční pracovní obuvi k symbolu celé jedné subkultury.

Náhlé zvýšení prodejů malých čísel pánských bot vedlo k tomu, že se značka Dr. Martens začala věnovat i pouličním trendům pro dívky, které si dosud kupovaly pánskou variantu klasických 8dírkových bot a upravovaly (obvykle květinovými motivy). Mezi tím si američtí hardcoroví hudebníci, kteří jezdili turné po Velké Británii, odvezli DM zpátky na západní pobřeží a bezděčně tak zahájili přijetí značky v americké subkultuře.

Z grunge se časem stal mainstream a značku Dr. Martens vzal do světa s sebou. V Británii se britpop vymezoval proti této takzvané looserské apatii, ale dělal to ve stejných botách, v DM 1460.

A po vzniku nu-metalu a raného emo stylu si značku vzali za svou další skupiny. Značka se stala také synonymem festivalové kultury.

Krátce poté, co značka oslavila své čtyřicáté narozeniny, došlo k velmi náhlému poklesu prodejů, který vedl k tomu, že musely být uzavřeny všechny britské továrny kromě jedné, aby byl odvrácen bankrot. Revitalizace slavné značky v roce 2003 začala spoluprací se světovými modními návrháři, kteří vyšli z klasického modelu 1460 a dodali mu novou energii.

V roce 2007 návrat na výsluní pokračoval, když původní továrna Cobbs Lane v Northamptonu znovu začala ruční výrobu řady Dr. Martens Originals.

V éře globalizace a sociálních sítí se proměnil každý aspekt mladé kultury a subkulturních stylů. Ale různorodost, individualita, i milovníci této subkultury a fanoušci značky Dr. Martens zůstávají nadále přitahováni jejím unikátním alternativním kouzlem a opravdovostí v jednotvárném světě.

V roce 2010 revitalizovaná značka Dr. Martens oslavila své padesáté výročí: pět dekád, během kterých byla postupně přijata nejrůznějšími skupinami, celebritami, hudebníky a volnomyšlenkáři – a každá z těchto skupin vnesla do jejího designu své osobité potřeby, postoje a identitu.

Bez hudby by značka Dr. Martens zůstala pouhou pracovní obuví.

Hudba, kterou žijí ti, kdo nosí boty Dr. Martens, se stala neoddělitelnou od značky samotné.

Dr martens apačia